Vanilkové donuty s vanilkovou polevou

Po dlouhé době zase u trouby a zkouším nový recept na donuty. V záloze jich mám několik, tak jsem chvíli přemýšlela a nakonec to vyhrály tyhle jednoduché. Poleva je hodně sladká, takže samotné těsto je sladké málo, aby to dohromady pasovalo.
To tedy vůbec nevadilo mému mladšímu raubíři, který zbaštil celého donuta ještě před politím.
Donutky jsou dobré i druhý den, i když nám jich moc nezbylo. Dal si i manžel, který na sladké vůbec není a to rovnou dva kusy najednou.
Z receptu jsem udělala 9 kousků. Aby se synovi lépe jedly, ničím jsem je nesypala a vynechala jsem do polevy i barvivo, ale fantazii se meze nekladou.

Takže je určitě zařazuji mezi ty moje TOP tři a mám teď donutkovou čtveřici.
DONUTKY SE ZAKYSANOU SMETANOU
SKOŘICOVÉ DONUTKY
EXTRA KAKAOVÉ OREO DONUTKY

Vanilkové donutky s vanilkovou polevou
120g hladké mouky
70g krystalu
1 lžička prášku do pečiva
špetka soli
2 lžíce rozpuštěného másla
1 vejce
100 ml mléka
1 lžička vanilkového extraktu

Poleva:
80g moučkového cukru
1/2 lžičky vanilkového extraktu
špetička soli
1-2 lžíce mléka

Předehřejeme troubu na 175°C. Já obvykle plech vymazávám a vysypávám, protože už se mi bez toho pár receptů nepovedlo, i když se mělo péct bez toho. Tentokrát jsem si vymazala méně "chlívečků" a už se mi nechtělo znovu patlat máslo, tak jsem dva donuty prubla jen tak do pánve a povedly se krásně, i když šli trochu hůř vyndavat.
V jedné míse smícháme mouku, cukr, prášek do pečiva a sůl. V menší misce smícháme vejce, mléko, máslo a vanilkový extrakt. Mokrou směs vlijeme do suché směsi a umícháme těsto.
Formu na donutky plníme těstem do 3/4. Pečeme cca 10 minut. Vyndáme z formy a necháme vychladnout.
Na polevu smícháme moučková cukr, extrakt a špetičku soli. Nakonec přidáme lžíci mléka. Mícháme a pokud je směs tuhá, po troškách přidáváme mléko, dokud nedosáhneme požadované konzistence. Nakonec můžeme přidat barvivo. Donutky namáčíme (případně posypeme) a necháme asi půl hodiny ztuhnout.
Dobrou chuť.
Matýsek měl u pojídání i tvořivou náladu, nafotil si sérii, kterou nazval "Smysluplné fotky" :)




Komentáře